Kezdőlap (Kálium)

 Fogyókúra 

Tudod-e, hogy mi mi? MiMi az útmutató tudástár.
  » »
 
   

Kálium

Fogyókúra  Kalcium  Kalória bevitel

Kálium
fémes elem, mely vegyületeiben mint egy vegyértékü, nagyon pozitiv gyök szerepel; jele K, atomsúlya 39,0. Mivel a fémes K. a levegőn igen gyorsan oxidálódik, a természetben szinállapotban nem is fordulhat elő. Vegyületei közönségesek. A legfontosabb K.


Kálium
Az alkáli fémek sorába tartozó ezüstfehér, puha elem.
Vegytani szakszó az arab al-kalí (a fahamu) második elemének latinos formájában, a kálium karbonátja ugyanis fahamuból állítható elő. alkáli.

Kálium
Ha magas a vérnyomásunk, gondosan ügyeljünk arra, hogy kevesebb sót fogyasszunk, és több káliumot juttassunk szervezetünkbe! Sokak számára ez az elem jelentheti a megoldást ingadozó vérnyomásukra. A felnőtt emberben kb.

- Kálium - napi 3500 milligramm az izmok működéséhez elengedhetetlen (szívizom is!). Ajánlott: naponta két csésze gyümölcs (alma, banán), két és fél csésze zöldség (kertész saláta, párolt brokkoli) ...

Káliumban, magnéziumban és vasban is gazdag, emellett cinktartalma is jelentős, a vitaminok közül pedig a B-vitaminok találhatóak meg benne említésre méltó mennyiségben.

Kálium: ezt az ásványi anyagot az alma húsa tartalmazza. Vízhajtó, és a segíti a salaktalanítást.
Az alma szerepe a fogyokúra során ...

- Káliumban, kálciumban, vasban és kovasavban gazdag
- Csökkenti a húgysavszintet
- A meggy is tisztító hatású növényi savakat tartalmaz. Belülről fertőtlenít és serkenti a mirigyek működését.

- Kálium : vízhajtó és méregtelenítő hatású. A fejes - és lilakáposztában sok van belőle, de a kínai kel kiemelkedő Kálium forrás.
- Foszfor : szabályozza a vér zsírtartalmát és a szervezet sav - bázis egyensúlyát. Legtöbb a fejes - és lilakáposztában van.

Magas káliumtartalmának köszönhetően a brokkoli vízhajtóként sem utolsó. Rengeteg vitamint tartalmaz, ráadásul rákmegelőző hatású.
Nézd meg itt a legjobb rákmegelőző zöldségeket!
Kecsketej ...

Megfelelő kálium-, nátrium-, vitamin és folyadékbevitel mellett szövődményt ugyan nem észleltünk, de a későbbiekben lehetőségeink bővülésével áttértünk az igen alacsony és az alacsony kalória-bevitelű
étrendekre.

A kálium megemésztése nem kötődik más anyag jelenlétéhez. Ennek köszönhető, hogy felszívódása a belekben jó, ha megfelelő az emésztés. A csicsókában igen nagy mennyiségű kálium található, más ásványokhoz viszonyítva.

A tészta és a rizs sok káliumot ad, ami dehidratál, és segíti az anyagcseretermékek képződését - jó az alaknak és a bőrnek egyaránt. A paprikában lévő C-vitamin erősíti az immunrendszert, a répában és a sárgabarackban lévő béta-karotin késlelteti a bőr öregedését.

Nyomokban tartalmaz fehérjét, továbbá riboflavint (B2-vitamin), niacint (B3-vitamin), pantoténsavat (B5- vitamin), B6-vitamint, folsavat (B9-vitamin), C-vitamint, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot és cinket is. A méz mellett szól az is, hogy édesebb, illetve ízesebb.

A banán nagyon gazdag káliumban, ami szintén szükséges a szervezet számára. A zöldségek és gyümölcsök általában tartalmazzák ezt az ásványi anyagot, azonban a banán kivételesen nagy mennyiséget, 467 mg-ot. A fogyásban is segít, ha nem visszük túlzásba a fogyasztását.

A tej értékes ásványianyag-tartalma -- magnézium, cink, vas, mangán, kalcium, foszfor, réz és kálium - koncentráltan, 80%-ban található meg benne. Ezenkívül B1-, B2-, B6-vitaminok, folsav, pantoténsav és számos esszenciális és nem esszenciális aminosav alkotja.

Ezen túl sok benne a kálium és a foszfor. A fekete áfonyának nagyon magas az antocián tartalma, mely késlelteti az öregedési folyamatokat, a vörös áfonyának magas a C-vitamin tartalma.

A konyhasófogyasztás csökkentese mellett törekedni kell a gyümölcssók, a kálium és a magnézium biztosítására a diétában. A kálium- és magnéziumigény gyümölcsnapok formájában is biztosítható. Az optimális arány a nátrium- és káliumfogyasztásban 1:1.

Az ital magas kálium- és E-vitamintartalma, telítetlen zsírsavai (melyeket az avokadónak köszönhet) jótékonyan hatnak a szívre és a keringésre.
Hozzávalók négy személy részére: 4 dl szénsavmentes ásványvíz, 1 darab avokadó, 2 darab kivi, 1 darab mangó, egy-két evőkanál citromlé.

Nátrium és káliumsó alakjában hat. A máj működését elősegítve közreműködik abban, hogy a szervezet a salakanyagoktól megszabaduljon. A napi átlagos szintű só felvétel mellett elég kloridhoz jut a szervezet. Segíti az emésztést, megőrzi a ruganyosságot.

Egyes kutatóorvosok, állítása szerint, egy átlagos súlyú felnőtt napi ürített káliummennyisége, 2 liter folyadék elfogyasztása esetén, 0,39 g, ami megegyezik azzal a mennyiséggel, melynek pótlására szükségünk van.

Ez a kalcium, magnézium, kálium, nátrium és a sejt vegyhatásának változásában nyilvánul meg. Végül a fibrinolízis, vagyis a véralvadás utolsó fázisának zavara módosítja a klinikai képet.

A karalábé hasznos, mivel rengeteg káliumot tartalmaz, illetve magnéziumot és kalciumot, fontos ásványi anyagokat, valamint A- és B-vitamint. A káposzta jódot, ként, káliumot, vasat, foszfort, nátriumot és klórt tartalmaz valamint A-, B-, és C-vitamint.

Fotó: © PhoTones_TAKUMA / FlickrA káposzta magas A-, B-, és C-vitamin tartalommal bír, de magnéziumban, vasban, folsavban, káliumban, kálciumban és fosztforban is gazdag. Bár tény, hogy ezek egy része a főzés során távozik belőle, de remekül átmossa a bélrendszert, és javítja az ellenállóképességet.

Javasolt a nátrium bevitel szigorú megszorítása a kálium bevitel emelése mellett. Magyarul: iktassuk ki a sót, emellett sok káliumtartalmú ételt fogyasszunk (burgonya, szilva stb.)!
9.Meghatározni az étkezések számát és az adagokat.

Az alma gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban: kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot nyomelemeket, béta-karotint, B komplex vitaminokat, C-vitamint tartalmaz. Igaz, ez utóbbi vitaminból kevesebb található benne, mint a citromban vagy a narancsban.

Banánnal a folyadékegyensúlyért
A banán nagyon gazdag káliumban, ami kulcsfontosságú szerepet tölt be szervezetünk folyadékegyensúlyának megtartásában. Esetleg nem a kedvencünk a banán? Nem gond, mert a sárgabarack, a mazsola, és az avokádó is jó káliumforrások. A cél napi 5 g kálium.

Van benne kalcium, foszfor, kálium, magnézium, vas és folsav is. Magas rostanyag tartalmának köszönhetőn serkenti az emésztést, gyorsítja a béltartalom áthaladását, tisztítja a szervezetet és javítja az ellenálló képességet. Emiatt kiváló fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek.

Fontos vitaminokat (A, B1, B2, B6, E, C) valamint értékes ásványi anyagokat (nátrium, kálium, kalcium, fluor, foszfor, folsav, vas, mangán, magnézium) tartalmaz.

A káposzta tartalmaz káliumot, ként, jódot, kalciumot, foszfort, vasat, klórt, nátriumot, nagy mennyiségű A vitamint, B vitamin komplexet, C vitamint és U vitamint. Ezeket az elemeket egyébként a káposztafélék családjának a többi tagja is tartalmazza.

A szőlő héjában és magjában antioxidánsok, ásványi anyagok vannak. A két legfontosabb a kálium és szelén. A kálium a sav-bázis egyensúlyát állítja helyre, vízhajtó hatású, ezért a vese kiválasztómunkáját is nagyban segíti. A szelén antioxidáns, éppen ezért a sejtek öregedése ellen nyújt segítséget.

3. Magas a csokoládé foszfor, kálium és vas tartalma. A foszfor az idegrendszerre van jó hatással, a kálium a vérnyomás kiegyenlítésében játszik fontos szerepet, míg a vas pótlása elengedhetetlen a hölgyek számára (vérképző).

Tartalmaz a szervezet számára hasznos anyagokat (kálcium, kálium, nátrium, magnézium stb.), de ezeket más ételekkel, kiegészítőkkel is be tudjuk vinni, valamint megint csak eltértünk a diéta fő céljától, a zsírvesztéstől.

Hatóanyagai közül a magas kovasavtartalom, a kálium és egyéb ásványi anyagok, a flavonoidok, poliénsavak, dikaronsavak, és egyes szerzők szerint a szaponinok érdemelnek említést. A zsurlófű kivonatokat a szilícium pótlására is felhasználják.

Elsősorban ásványi anyagok találhatók benne, többek között kalcium, fluor, magnézium, nátrium, szilícium, foszfor, kálium található meg az almaecetben.

A drasztikus, rosszul összeállított diéták alatt epekövesség, káliumhiány, szívritmuszavar léphet fel, ezért alaposan kell szelektálnunk a számtalan, közkézen és szájhagyomány útján terjedő fogyókúrás étrendek között.
Nézze meg az egészségpláza termékeit! ...

Akárcsak a kenyér esetében, a teljes kiőrlésű tészta gazdagabb rostban, magnéziumban, káliumban, mint fehér rokona. Ráadásul már mindenféle formában elérhető, így nem kell aggódnod, hogy nem tudod elkészíteni kedvenc makarónis ételedet, vagy nem tudsz összeütni egy lasagne-t.
Szponzorált hirdetések ...

Ha görögdinnyét falatozunk, a gyümölccsel vasat, káliumot, kalciumot, magnéziumot, valamint cinket és szelént is viszünk be szervezetünkbe. Gyümölcshúsa magas antioxidáns tartalmú, emiatt rákellenes hatást is tulajdonítanak neki. Nyomokban tartalmaz karotint és valamennyi likopint.

Csalán: bőségesen tartalmaz A-, B-, C-vitamint, magnéziumot, káliumot, kalciumot, vasat, foszfort, kovasavat, nátriumot, növeli a fizikai teljesítőképességet.
Zsurló: remek erősítőszer magas szilíciumtartalma miatt.

Az ásványi anyagok közül is főképp a kalcium, fluor, magnézium, nátrium, szilícium, foszfor és kálium található meg az almaecetben. Béta karotin tartalmának köszönhető antioxidáns, vagyis regeneráló hatása. A rost tartalma segít megelőzni a szív és érrendszeri betegségeket.

A körtében találunk A- és B-vitamint (tiamin, rivoflamin, niacin, folsav); a benne rejlő C- és E-vitamin, kálium, pektin, vas, jód és kalcium révén a kiegyensúlyozott étrend fontos eleme lehet. Miért jó a körte?

A konyhasó helyett előnyös a csökkentett Na-tartalmú só használata, melynek 40% a kálium-klorid és a szárított zöldségekből készült Vegamix. A csökkentett Na- tartalmú só krónikus veseelégtelenségben nem használható.

Makroelemek: a kalcium, a foszfor, a magnézium, a kálium, a nátrium és a klorid. A makroelemekkel ellentétben a nyomelemekre nagyon kis mennyiségben van szükség. A vas, a réz, a cink, a jód, a fluorid, a króm, a szelén, a mangán és a molibdén mind nyomelemek.

Javasolt a hatóránkénti étkezés, ám sajnos még így is előfordulhat a kezdeti szakaszban szédülés és fejfájás a kiürülő kálium és nátrium miatt, mely ellen vitaminpótlással és elegendő folyadék fogyasztással tehetünk.
Atkins diéta vélemény és hátrányai ...

Terhesek vagy terhességet tervezők, vérszegénységben vagy csontritkulásban szenvedők és azok, akiknek alacsony kálium bevitelt javasoltak, konzultáljanak orvosukkal a diéta megkezdése előtt.

A levesek hozzájárulnak a szervezet nátrium-beviteléhez, a tej pótolja a kalciumot, a D, A, E,-vitamin egy részét, a gyümölcsök zöldségek biztosítják a C vitamint, a káliumot, és a rostot, mézzel együtt pedig az energiát.

Vitamintartalmának köszönhetően a takarítással egyidejűleg 'be is rendezi' szervezetünket C-vitaminnal, káliummal, folsavval és rostanyagokkal. Ezáltal pedig vérlemezke képződésünk és gyomornyálkahártyák is normálisan működhet. Csodaszerünk ajánlott meghűlés és vérszegénység esetén is.

A burgonya magas kálium szinttel rendelkezik, ezért kiváló vízhajtó hatású zöldség. Szénhidráttartalma is magas, ezért elegendő mennyiségű energiát képes nyerni belőle a szervezetünk, hogy a zsírégetés is gördülékenyen haladhasson.

Ez csökkenthető, illetve megszüntethető a folyadékmennyiség növelésével, továbbá vitamin és ásványi anyag bevitellel, mely szinte elengedhetetlen a diéta során. A kálium és nátrium bevitelről se feledkezzünk meg, melynek hiánya gyakori oka a szédülésnek és az émelygésnek.

A szervezetnek semlegesítenie kell a bekerült savas elemeket, és ehhez lúgos, más szóval bázikus tartalékait kell felhasználnia, főleg kalciumot, magnéziumot, káliumot, cinket és nátriumot, amiket a csontból, fogakból, a porcokból és az izmokból von ki.

Noha lehet, hogy a mai kémiai világban ehhez egy almánál többre van szükség, nem tagadható, hogy az almában számos értékes vitamin (A vitamin, C vitamin, kalcium, kálium, vas), továbbá különböző enzimek és rostanyagok is megtalálhatóak.

A benne lévő kalcium az élelmiszerek között legnagyobb mértékben, kb. 90 %-ban felszívódik, és azáltal, hogy sokkal magasabb a kálium-, mint nátriumtartalma, vérnyomásunkat is kedvező irányba befolyásolja.
3 napos mintaétrend
1 nap ...

A gyümölcs fogyókúra elősegíti a zsírok bontását, így fogyasztásával látványosan és gyorsan érhetsz el jó eredményt. Az ananász az egyik legalkalmasabb. Kis mennyiségben tartalmaz mangánt, káliumot, kalciumot, magnéziumot, elhanyagolható mennyiségben A-, B- és C-vitamint.

A vas esetében a 70 százaléknyinál kevesebb elemhez jutók aránya 29 és 75, a kálium esetében 41 és 56, a cink esetében 23 és 38, a magnézium esetében 14 és 26 százalék. Hiába van tehát ''jó húsban'' a gyerek, ha hiányosan táplált.
A hiányok mindenképpen az egészség rovására mennek.

szénhidrát, szénhidrátegység a cukorbetegek számára, rostok), a zsírok és zsírsavak (összes zsír, telített, egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak, koleszterin), vitaminok (A- [retinolekvivalens], E- [tokoferolekvivalens] és C-vitamin, folsav), valamint ásványi anyagok (nátrium, kálium, ...

Lásd még: Lásd még: Mit jelent Diéta, Fogyókúra, Étrend, Fogyás, Ásványi anyag?

◄ Kalcium   Kalória bevitel ►
 
RSS Mobile