Ezek felszaporodásának oka egyébként a mértéktelen táplálkozás, a túlzott fehérje- és zsírfogyasztás. Régen vallási alapokon végezték a tisztítást, amit böjtnek neveztek.
Az utóbbi 20 év alatt jelentősen csökkent a hús- és zsírfogyasztás. A húsfogyasztás nagy viták tárgyát képezte. A nemesség és a kialakuló nagypolgárság a felvilágosodás óta higiénikusabbnak tartotta a növényi eredetű táplálkozást.
mennyiségű az egyes hús- és tejtermékekben levő rejtett zsírfogyasztásunk is. A szükségleten felüli zsírfogyasztás pedig többféle betegség kifejlődéséhez vezethet. Ez a tény arra figyelmeztet, hogy csökkentsük a zsírfogyasztást és használjunk ...
A zsírfogyasztás nem befolyásolja olyan közvetlenül ereink állapotát, ahogy azt a közhelyes sovány-margarinreklámok nyomán mégis sokan gondolják.
A zsírfogyasztás minimalizálása, hiszen a zsírok jobban hizlalnak, mint a szénhidrátok. Több vizsgálat is bizonyított, hogy az elhízás jobban függ a zsír-, mint az energiabeviteltől. Fontos, hogy a diéta ne legyen drágább, mint a normál étrend.
Magyarországon is jelentős a zsírfogyasztás és a vörösbor-fogyasztás is, mégis a koszorúér-halálozási statisztikák végén kullogunk. Vannak, akik ezt azzal magyarázzák, hogy a francia borokat bordói lével permetezik.
A koffein teljes elhagyása, a zsírfogyasztás leszorítása a napi kalóriabevitel 15-20 százaléka alá és a rostbevitel jelentős növelése csillapítja a mellek érzékenységét.
Mellőzzük a túl egyoldalú zsírfogyasztást! Együnk sertészsír helyett olívaolajat! Együnk olyan kevés telített zsírsavat, amennyire csak lehetséges! Helyettük használjunk meleg és hideg ételek készítéséhez kiváló minőségű telítetlen zsírsavakat! ...
Mindenkinek figyelnie kell arra, hogy zsírfogyasztása ne haladja meg a napi kalóriabevitel harminc százalékát! Egy nőnek átlagosan 2000 kalóriára van szüksége naponta, a férfiaknak 2500-ra. Ez körülbelül 80 gramm elfogyasztható zsírt jelent.
Ám ha az amúgy is nagy zsírfogyasztáshoz bőséges fehérje is társul, még egy lapáttal rá is teszünk egészségünk rombolására - állapították meg az amerikai Észak-Carolina államban található Duke Egyetem kutatói.
Az egyik különös dolog, hogy Angliában 1910 óta lényegében nem változik a zsírfogyasztás, 1930 és 1970 közt mégis tízszeresére nőtt a szívrohamok száma.
A telített zsírfogyasztás az összes energiabevitel 5-6%-a körüli legyen. Együnk még kevesebb állati eredetű élelmiszert és növeljük étrendünkben a növényi fehérjék arányát.
Napjaink táplálkozástudományi szakemberei gyakorlatilag lázítanak a zsírfogyasztás minimalizálása mellett, pedig a szervezet helyes működéséhez elengedhetetlenek.
a húsfogyasztásból származó húgysav, az édesség és zsírfogyasztásból származó ecetsav, valamint a kávénak és a fekete teának köszönhető só- és csersav.
A túlzott zsírfogyasztás elhízáshoz vezet és közrejátszik a magas koleszterinszint, érelmeszesedés kialakulásában is. Táplálékunkkal különböző állati és növényi eredetű zsírokat és olajokat fogyasztunk.
Zsírfogyasztásunkat mérsékelni kellene az összenergiabevitel mintegy 30%-ára.
Másrészt, a nyugati országokban, főleg az USA-ban az állati eredetű zsírfogyasztás csökkentésével (az USA-ban 56 %-kal) a koleszterinszint 5,7 mmol/l-ről 5,3 mmol/l-re történő csökkenése következett be, ...
9. Zsírszegény étrend, zsírfogyasztás csökkentése! 10. Sófogyasztás csökkentése, de mindenképp jódozott sót használj főzéskor! 11. Édesség és cukor mellőzése, mivel túlzott fogyasztásuk elhízáshoz és terhességi cukorbetegséghez vezet! ...
Számos összefüggést találtak az elhízás, a nagy zsírtartalmú étrend - főleg az állati eredetű zsírfogyasztás -, a magas energiabevitel és a magas vérnyomás között.
Himsworth tette közzé a cukorbetegségről, körülbelül harmincöt évvel ezelőtt. Arra utalt, hogy a betegség elsősorban a zsírfogyasztással függ össze. Kimutatta egyes országokban a cukorbetegség és a zsírfogyasztás kapcsolatát.
Számos, felnőttek, serdülők és gyermekek részvételével végzett táplálkozás-egészségügyi felmérés mutatott fordított arányt a cukorfogyasztás és a testtömeg vagy a testtömeg-index, valamint a cukor és a zsírfogyasztás között.
A zsírfogyasztás hátrányáról is szólni kell, amely nem más, mint a nehezen emészthetőség.
Fokozott zsírfogyasztás és zsír-tartalékolás során fokozott epetermelésre kényszerül a máj (ez fokozhatja az epekövek kialakulását, illetve az epehólyag gyulladás kialakulását), elzsírosodhat a máj, ...
Ajánlás az egészséges zsírfogyasztásra: halolaj (vigyázzunk a forrásra), olajos magvak, avokádó, olíva.
Zsírszükségletünket több tényező is befolyásolja, például, hogy milyen éghajlaton élünk, milyen munkát végzünk. A lényeg, hogy a zsírfogyasztás ne haladja meg az energiabevitel 30%-át. Ne legyen több napi 100 g-nál.
A szívinfarktus aránya sokkal kisebb, mint ahogy az elvárható lenne a zsírfogyasztásuk arányában. A kutatások kimutatták, hogy bizonyos zsírok jelenléte az étrendben védő szerepet játszik az érelzáródás és a szívinfarktus kockázatában.
Ajánlott mennyiség! Napi 2-4 teáskanál olívaolaj javasolható. Saláta vagy különböző húsok, tészták elkészítésénél. Rendkívül gyors pozitív hatást érhetünk el, ha napi zsírfogyasztásunk részét (amely kb. 1/3 rész) olívaolaj teszi ki.
Kerüld a túlzott cukor- és zsírfogyasztást, étrendedben szerepeljenek magas rosttartalmú táplálékok, vitamindús zöldségek, gyümölcsök.
Jelentős védőhatást gyakorolnak szervezetünkre. Az eszkimók ezeknek a zsírsavaknak köszönhetik, hogy szélsőséges zsírfogyasztásuk ellenére náluk ismeretlenek a keringési és az ízületi betegségek: nem kapnak szívinfarktust, agyvérzést stb.
Az egészséges táplálkozás alapelvei szerint jó, ha a felvett energiánk 30 százaléka zsírokból származik, nem mindegy azonban milyen zsírokat fogyasztunk. Magyarországon nem a legoptimálisabb a lakossági zsírfogyasztás.
A feleségemmel az Élelmiszeripari Egyetemre jártunk, ahol a professzorok szintén támogatták a hús fogyasztását, holott esetenként szemmel láthatóan túlzott hús- és zsírfogyasztás okozta egészségügyi problémákkal küzdöttek.
A zsírfogyasztásban a szívérrendszeri megbetegedések egyik legnagyobb rizikófaktorát jelentő telített zsírok dominálnak, a koleszterinbevitel a megengedett napi maximumot meghaladja, ...
átalakítások során keletkező köztes - sokszor toxikus - anyagcseretermékektől is meg kell szabadulnunk. Az utóbbiak felszaporodásának legfőbb oka a (különösen télen) mértéket nem ismerő táplálkozás, valamint a túlzott fehérje- és zsírfogyasztás.
Lásd még: Vitamin, Koleszterin, Ásványi anyag, Életmód, Elhízás
 
|